Om föreningen

Bostadsföreningen Standard upa ligger i korsningen mellan Hörngatan och Sundeliusgatan på Söder i Norrköping. Ett stenkast från kultur och handel i centrala staden. Föreningen har 43 lägenheter och bildades 1926.

Bostadsföreningen Standard upa bildades år 1926 och byggnaden uppfördes åren 1926-1927. När huset byggdes innehöll det ett stort antal mindre lägenheter om ett rum och kök. Ett fåtal lägenheter var större; 2-3 rum och kök. Kolförråd och badrum fanns i källaren tillsammans med matkällare och tvättstugor.

Nu på 2010-talet är de flesta smålägenheter sammanslagna och totalrenoverade. De flesta lägenheter omfattar nu 3 rum och kök på en yta av cirka 100 m2 men det finns även större och mindre.

I fastigheten finns 3 tvättstugor, en bastu och ett nybyggt övernattningsrum. Dessa kan bokas av medlemmarna.

Du kan få mer information genom föreningens ordförande Lisa Ringman.

Ordförande BF Standard <ordforande@bfstandard.se>